money-g91c105cb1_1920

האם רשות המסים תאפשר הגשת בקשה לקבלת מענקי קורונה למרות שחלפו המועדים להגשת בקשות לקבלת המענקים?

כידוע, המועדים להגשת בקשות לקבלת מענקי השתתפות בהוצאות קבועות חלפו. ואולם, רק בשבועות האחרונים החלה רשות המיסים לעצב קריטריונים בהתייחסותה לסוגי עסקים שנפגעו מההשפעה הכלכלית של הקורונה. כפי שכתבנו בעבר, חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף – 2020, עסק בהשפעה הכלכלית של הקורונה ולא בהשפעה החשבונאית המיידית שלו, על אף שהנוסחה שקבעה את סכום המענק היתה טכנית בעיקרה.

עסקים שונים שבתחילת תקופת הקורונה המשיכו לגבות תשלומים שנמסרו לידיהם קודם לכן, תוך התחייבות לספק את השירות בשלב מאוחר יותר, לא הציגו פגיעה משמעותית בחודשים הראשונים של המגיפה, אך הפגיעה בעסקיהם נמשכת עמוק לתוך שנת 2021. כך למשל, עסקים כגון מכללות לימודים, שבחודשים הראשונים לאחר הופעת הקורונה המשיכו לגבות דמי לימוד מהתלמידים, אך לאחר מכן נאלצו להאריך את תקופות הלימודים ולקיימן במספר כיתות גדול יותר ו/או בזום, נדרשו להוציא הוצאות גדולות יותר בכדי לתת את השירות, ואף נמנעה מהם האפשרות לחזור לשגרה ולגייס תלמידים חדשים באותו הזמן שבו נדרשו להשלים את השירותים לתלמידים הקיימים.

ועדת הערר לענייני קורונה קבעה מספר רב של פעמים כי אם חישוב המענק לפי הנוסחה מייצר עיוות, כך שסכום המענק נחזה להיות גבוה מידי, יש מקום לבדיקת ההוצאות שהוציא העסק וניתנות להכרה לצורך חישוב המענק. הצד השני של אותו מטבע מאפשר בדיקה נכונה יותר של ההוצאות, אם הנוסחה מייצרת עיוות שמוביל לסכום מענק נמוך מידי. בניגוד לדעה הרווחת בציבור, גם רשות המסים כבר מקבלת את עמדת הוועדה, כי מדובר בסוגי הוצאות שונים שניתן לקחת בחשבון לצורך חישוב המענק, ולא רק את ההוצאות הקבועות של העסק.

כך למשל, כאשר סוג העסק מכתיב דחיה של הפגיעה החשבונאית שנבעה מהמגבלות שהוטלו בעקבות המצאות הקורונה, יש מקום לבחון מחדש את הנתונים ואת הפגיעה האמיתית של הקורונה בעסק, בקשר עם הוצאות שונות שהוציא וירדו לטמיון או בקשר להוצאות לא צפויות שנדרש להוציא בכדי לתת שירות שבגינו כבר קיבל תשלום בעבר.

למרות שהמועדים להגשת בקשות חלפו, הקריטריונים בנוגע לסוגי הוצאות המותרות בחישוב המענק וסוגי עסקים שנדרשו להתנהל באופן מיוחד, התגבשו רק בתקופה האחרונה, הן בוועדת הערר והן אצל רשות המיסים. לכן, בכדי למנוע אפליה (ויש שיאמרו גם בכדי למנוע הטעיה) יש לאפשר לעסקים מתאימים להגיש בקשות להגדלת המענק, גם עתה. הקורונה טרם עזבה את העולם וללא ספק יצרה שיבוש ייחודי, שכללי הפרוצדורה הקודמים ששימשו אותנו בתנאי שגרה, לא מתאימים לה ודורשים התאמה למצב הנוכחי.

05.01.22

יצירת קשר

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה