ביטול טיסה - זכויות הנוסע אל על

זכויות נוסעים שטיסתם בוטלה – תובענה ייצוגית נגד אל על

משהו מבעבע בחברת התעופה הלאומית אל-על. בשבועות האחרונים מבטלת אל על טיסות רבות, יוצאות ונכנסות, באופן שמותיר את לקוחותיה חסרי אונים. ברשימה זו ננסה להעניק לנוסעים המבולבלים עזרה ראשונה, שאל-על, מטעמיה, אינה טורחת להעניק ללקוחותיה. בסוגיה זו גם הגשנו לאחרונה תובענה ייצוגית נגד אל-על (ת"צ 22821-05-22 ניב עופר נ' אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ). 
חוק שירותי תעופה מסדיר את זכויותיו של הנוסע שטיסתו בוטלה או התעכבה לפרק זמן העולה על שעתיים. 
ההטבות המגיעות לנוסע שטיסתו בוטלה הן כדלקמן:

  1. שירותי לינה, מזון ומשקאות – בהתאם לזמן ההמתנה (עד לטיסה החלופית או לטיסה המעוכבת).
  2. שירותי העברות משדה התעופה לבית המלון וחזרה לשדה.
  3. 2 שיחות טלפון, פקס או אימייל (כנהוג בסדרות אמריקאיות – כדאי שהראשונה תהיה לעורך הדין שלך. את השניה אפשר לבזבז על חברת התעופה…).
  4. השבת התמורה ששולמה בעד כרטיס הטיסה לטיסה שלא התקיימה – מותנה בפניה בכתב של הנוסע ובאם לא קיבל מחברת התעופה כרטיס לטיסה חלופית. הבחירה בין השבת התמורה או קבלת כרטיס חלופי נתונה לבחירת הנוסע.
  5. פיצוי כספי – בסכום הקבוע בחוק ונגזר מהמרחק בין מדינת המוצא למדינת היעד. גם הפיצוי מותנה בפניית הנוסע בדרישה בכתב. סכום הפיצוי קבוע בחוק ואינו ניתן לתביעה בתובענה ייצוגית (מסיבות שלא ניכנס אליהן כאן) אלא רק בתביעה אישית.
  6. האמור לעיל אינו תלוי בפניה לבית משפט כך שהעמידה על זכויותיכם לא חייבת להיות מורכבת או מתישה אבל אם כבר הגעתם לבית המשפט, דעו כי בית המשפט רשאי לפסוק – בנוסף – גם פיצויים לדוגמא כנגד חברת התעופה, במקרים בהם לא ניתנו ההטבות המפורטות לעיל.

הבעיה העיקרית עמה נאלצים להתמודד הנוסעים שטיסתם בוטלה היא הצורך לקבל החלטות בזמן קצר, ללא קבלת הנחיה או סיוע מחברת התעופה. כך למשל, לא מפרסמות חברות התעופה מהו הסכום שיוחזר לנוסע בגין תשלומים שישלם לבית מלון או בגין מזון ומשקאות שירכוש בזמן ההמתנה לטיסה החלופית. בהעדר הסדרה לסוגיה זו בחוק או בהסכמי ההתקשרות של חברות התעופה, התשובות לשאלות אלו עשויות להשתנות מאדם לאדם וממדינה ולמדינה. 
מוזמנים לעדכן אותנו אם יש לכם ידיעה אישית על סכומי לינה וכד' שהוחזרו על ידי חברות התעופה.

למען הסר ספק – האמור לעיל אינו ממצה את התנאים או האפשרויות לקבלת ההטבות או הפיצויים במקרה של ביטול טיסה או עיכוב טיסה והדברים נועדו להבנה ראשונית של המסגרת בה יכול לפעול הנוסע המוצא עצמו מבולבל לאחר קבלת הודעת חברת התעופה על ביטול טיסתו המתוכננת. דרך צלחה

יצירת קשר

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה