gavel-g720772a4d_1280

פסיקה ראשונית של בית המשפט המנהלי בעניין מענקי קורונה

ביום 3.1.2022 ניתן על ידי בית המשפט המנהלי בחיפה פסק דין מנומק בערעור על החלטת וועדת הערר לענייני קורונה. בפסק הדין יש הנחיות ברורות לרשות המסים ולוועדת הערר כיצד לפעול בהמשך, אך נדמה שזה עדין מעט מידי, ובעיקר מאוחר מידי.

בית המשפט המנהלי קיבל את הערעור של חברת ב.ג בטחון הצפון (עמ"נ 27710-06-21), וקבע כי סכום המענק שינתן לה יהיה לפי הנוסחה שנקבעה בחוק, ובכך דחה את החלטת וועדת הערר שאישרה את החלטת רשות המסים שביקשה להקטין את המענק.

בית המשפט ביקר את התנהלותה של רשות המסים, אשר העלתה כנגד החברה טענות שונות בכל שלב של הליכי ההשגה והערר, ולא איפשרה לחברה זכות טיעון כנגד החלטותיה לשנות את תוצאת נוסחת המענק. כמו כן, בית המשפט ביקר את הנסיון של רשות המיסים לטעון בהליך זה כי יש להפחית את המענק משום שהחברה המבקשת היא "עסק עונתי", כאשר במקביל לכך טענה רשות המיסים כנגד חברה אחרת, כי אין להתחשב בהיותה "עסק עונתי". כל זאת, בנוסף לכך שממילא הרשות לא הציגה קריטיונים למשמעות המונח "עסק עונתי".

נוסף על כך, דחה בית המשפט המנהלי את עמדת וועדת הערר, לפיה איחור של 68 ימים במתן החלטת רשות המיסים בהשגה, הינה איחור קצר שאין בצידו סנקציה. בית המשפט קבע כי בהתחשב בתכלית המענק ובהתאם לפרשנותו את קביעת המחוקק למתן תשובה להשגה בתוך 120 ימים, קבע בית המשפט כי גם לנוכח האיחור בתשובה להשגה, לא ניתן היה לפטור את רשות המסים בלא כלום לנוכח האיחור במתן התשובה להשגה. יחד עם זאת, בית המשפט נזהר מקביעת כלל אחיד בנוגע לקבלת ההשגה במקום בו היה איחור במתן התשובה להשגה, ומותיר את הענין לפרשנות בהתאם לנסיבות המקרה.

בשולי הדברים נציין כי בית המשפט העיר הערה חשובה בענין נטל הראיה המוטל על הרשות בבואה לטעון כי ניתק הקשר הסיבתי בין ההשפעה הכלכלית של הקורונה על התוצאות העיסקיות של העסק, וקבע כי עליה להצביע על ממצאים עובדתיים מהימנים המעמידים בספק את קיומו של הקשר הסיבתי, ואין להסתפק בטענות בעלמא. ואולם, מלבד התייחסות לעסק שהפסיק את פעילותו לפני בוא הקורונה, לא התמלא כלל זה בתוכן ממשי בנוגע להיקף הבחינה העובדתית, ולנוכח העמדה הגמישה של וועדת הערר בנוגע לסמכות הרשות לשנות את מקדם ההשתתפות בהוצאות קבועות, ספק אם די בכך.

ציבור העסקים המתין תקופה ארוכה לפסיקה משמעותית בענין מענקי הקורונה, ולנוכח חלוף התקופה להגשת בקשות למענקים ובמרבית המקרים גם להגשת השגות ועררים חדשים, ספק אם פסיקה זו תוכל לסייע למי שעניינו האישי כבר הסתיים בהפחתת סכום המענק.

יצירת קשר

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה