שאלות ותשובות תביעה ייצוגית וולסטריט

תביעה ייצוגית נגד וול סטריט - שאלות ותשובות

 מידע רלוונטי למי שקיבל מסרון בדבר זכאות להחזר כספי או העדר זכאות להחזר כספי – במסגרת התביעה הייצוגית נגד 'וול סטריט' בית הספר לאנגלית

מה אומר המסרון שקיבלתי?

התביעה הייצוגית נגד וול סטריט הגיעה לשלב חלוקת הכספים לזכאים. אם קיבלת מסרון לפיו הינך זכאי לקבלת החזר כספי – זה אומר שהכסף בדרך.

אם ביקשתם לקבל את הכספים בהעברה לחשבונכם, אינכם צריכים לעשות דבר, ואתם צפויים לראות את הכספים בחשבונכם במהלך השבועות הקרובים. העברת הכספים מתופעלת על ידי חברת נאמנות בשם 'הרמטיק נאמנות' ובשורת התקבול בחשבון הבנק יהיה רשום כי התקבול הגיע עקב זכאותכם במסגרת התביעה הייצוגית.

אם ביקשתם לקבל את הפיצוי באמצעות המחאה או החזר כספי לפיקדון הצבאי, המשיכו לקרוא מטה.

אם קיבלתם מסרון לפיו אינכם זכאים להחזר כספי – זה אומר שאתם לא זכאים לפיצוי, לנוכח הקריטריונים שנקבעו בהסכם הפשרה ובפסק הדין.

איך חושב סכום הפיצוי שמגיע לי?

ראשית, סכום ההחזר האישי נע בין מאות שקלים לאלפי שקלים לתלמיד שהוגדר כזכאי לפיצוי.

סכום ההחזר האישי שאושר תלוי בנתוניו האישיים של כל זכאי (כגון תקופת הלימודים שרכש ב'וול סטריט', תקופת הלימודים שלמד בפועל והסכום ששילם) וגם בדרך שבה בחר לקבל את הפיצוי הכספי (העברה לחשבון הבנק כרוכה בעמלה נמוכה יותר מהעמלה שתשולם עבור קבלת ההחזר באמצעות המחאה).

לא ניתן למסור מראש את הסכום המדויק שיתקבל מכיוון שמהסכום שאושר כפיצוי ינוכו עמלות העברה שמשולמות לבנק וכן עמלת חברת הנאמנות שאחראית על תפעול העברת הכספים לזכאים.

האם ניתן לערער או לבדוק מחדש את סכום ההחזר שמגיע לי?

סכומי ההחזר אושרו באופן סופי על ידי רו"ח חיצוני ועל ידי בית המשפט. כמו כן, 'וול סטריט' כבר לא קיימת במתכונתה הקודמת. לכן, אין אפשרות לבדוק שוב או לשנות את הסכומים.

מתי אקבל את הפיצוי לחשבון הבנק?

העברות הכספים מתבצעות על ידי חברת הרמטיק נאמנות (1975) בע"מ, ובהתאם למגבלות שהטיל הבנק בו נפתח חשבון הנאמנות, העברות הכספים יתבצעו במשך מספר שבועות, החל מאוגוסט 2021. מיקומך בתור להעברת הכספים הוא אקראי.

למה רק עכשיו?

פסק הדין ניתן בתביעה הייצוגית באוגוסט 2019 ומיד לאחר מכן החל שלב איסוף הנתונים האישיים של אלפי תלמידים שלמדו בוול סטריט בין השנים 2005 עד 2018. הנתונים נאספו במשך תקופה בת מספר חודשים (בין החודשים ספטמבר עד סוף דצמבר 2019) ונבדקו על ידי 'וול סטריט' עצמה, עד לבוא הקורונה.

לאחר הסגר הראשון הגישה 'וול סטריט' בקשה להקפאת הליכים והפסיקה את פעילותה השוטפת. בין היתר, הפסיקה גם את הליכי איסוף ובדיקת הנתונים בקשר עם התביעה הייצוגית שניהלנו.

לכן, כל התהליך ופעולות משפטיות נוספות שהיינו צריכים לבצע עקב מצבה המשפטי של הנתבעת, ארכו זמן רב יחסית. כך למשל, במקום שהכספים יועברו על ידי החברה הנתבעת, נוצר צורך להעבירם באמצעות חברת נאמנות. כמו כן, מסיבה דומה, את המסרונים והמידע העביר משרדנו ולא החברה הנתבעת.

איך בכל זאת נקבל כסף אם החברה הנתבעת נכנסה להקפאת הליכים?

דאגנו לכך שהכספים ישולמו לקופת בית המשפט מראש, עוד במועד הגשת הבקשה להסכם פשרה, בפברואר 2018. לכן, הם נשמרו עבור הזכאים, כאשר רשימת הזכאים הספציפיים וסכומי הזכאות הספציפיים, נסגרה ואושרה רק לאחרונה, על סמך הנתונים שהתקבלו מהנתבעת.

מה קורה אם ביקשתי לקבל את הפיצוי בהמחאה שתשלח לביתי ולא בהעברה לחשבון הבנק?

עקב היותה של וול סטריט בהליכי פירוק, לא ניתן לבצע את התכנון המוקדם שהיה בעניין זה, וההמחאה לא תשלח לביתכם בדואר. מי שביקש לקבל המחאה ידרש לגשת למשרדי חברת הרמטיק נאמנות (1975) בע"מ ברחוב ששת הימים 30, בני ברק לצורך קבלתה. לחילופין, באפשרותכם לפנות לחברת הרמטיק בבקשה לקבל את הכספים בהעברה בנקאית לחשבונכם.

תשומת ליבכם כי קבלת הכספים באמצעות המחאה כרוכה בתשלום עמלה לחברת הנאמנות, בשיעור השווה לכ – 10% מסכום הפיצוי (בתוספת מע"מ), ואנו ממליצים לשקול את החלופה של העברה לחשבון, שכרוכה בעמלה קטנה הרבה יותר (כ – 1.5% בלבד, בתוספת מע"מ) לחברת הנאמנות ועמלת העברה לבנק בו מתנהל חשבון הנאמנות.

לפיכך, אם אתם מעוניינים לקבל את הפיצוי על ידי העברת הפיצוי לחשבון הבנק שלך, הינכם נדרשים לפנות בכתב אל חברת הנאמנות הרמטיק לדואר אלקטרוני: tyhermetic@hermetic.co.il או בדואר לכתובת הנאמן  -"הרמטיק נאמנות",  דרך ששת הימים 30, בני-ברק 5120261, וזאת עד ליום 15.8.2021, בבקשה להעביר את הכספים לחשבונך.

לאימייל שאתם שולחים להרמטיק יש לצרף צילום שיק או אישור ניהול חשבון.

לאחר ה – 15.8.2021, יופקו המחאות על שם הזכאים שביקשו זאת, והם ידרשו להגיע למשרדי חברת הנאמנות, כאמור.

מה קורה אם ביקשתי לקבל את הפיצוי בהעברה לפקדון הצבאי?

משום שוול סטריט אינה קיימת עוד במתכונתה הקודמת, אין עוד אפשרות לקבל את ההחזר באמצעות העברתו לפקדון הצבאי ובדומה למי שביקש לקבל המחאה, עליך לפנות בכתב אל חברת הנאמנות לדואר אלקטרוני: tyhermetic@hermetic.co.il או בדואר לכתובת הנאמן  -"הרמטיק נאמנות",  דרך ששת הימים 30, בני-ברק 5120261, בבקשה להעביר את הכספים לחשבונך.

לאימייל שאתם שולחים להרמטיק יש לצרף צילום שיק או אישור ניהול חשבון.

מי בדק את הפניה שלי?

התביעות נבדקו על ידי הנתבעת (קבוצת קידום בע"מ, או בשם המותג – 'וול סטריט, בית הספר לאנגלית), ונדגמו על ידי משרדנו למול הרישומים שהיו בידי הנתבעת, במשך תקופה ארוכה. לאחר מכן אושרה תוצאת הבדיקה על ידי רו"ח בלתי תלוי וכן על ידי בית המשפט.

קיבלתי מסרון לפיו אני לא זכאי לקבלת החזר כספי. למה התביעה שלי נדחתה?

הסיבות לדחייה נובעות מאי עמידה בתנאי הסכם הפשרה שקיבל תוקף של פסק דין. לרוב, מדובר באי עמידה בתנאי לקבלת פיצוי כספי ולפיו לתלמיד נותרה לפחות תקופת לימודים של 2 רמות לימוד (או 6 חודשים) שלא נלמדה בפועל. את פסק הדין ותנאי הזכאות תוכלו למצוא באתר המשרד ובלינק הבא – https://bit.ly/3kYkRow

האם עלי לשלם משהו?

העמלות הכרוכות בתפעול העברות הכספים לזכאים כוללות עמלות לחברת הנאמנות ולבנק בו מתנהל חשבון הנאמנות. עמלות אלו אושרו על ידי בית המשפט המחוזי והן ינוכו מסכומי הפיצוי האישיים, כך שהסכום שיתקבל אצלכם הינו אחרי ניכוי העמלות ואין צורך לשלם שום תשלום נוסף.

01.08.2021

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה