ביטול טיסה עו

זכויות נוסעים לאחר קבלת הודעה על ביטול טיסה

בתקופה האחרונה אנו עדים לביטולי טיסות של חברות תעופה רבות, ביניהן גם אל על. ביטול טיסה שהוזמנה מקנה לנוסעים פיצויים מסוגים שונים, ברשימה זו נעסוק בזכויות הנוסעים שנובעות מחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב- 2012, ועוסקות באיכות השהיה הנוספת שנכפתה על הנוסעים בחו"ל.

איתור טיסה חלופית: על חברת התעופה לאפשר לנוסעים בחירה בין קבלת תשלום עבור עלות כרטיס טיסה חלופי בחברת תעופה אחרת, לבין קבלת טיסה חלופית באותה חברה מקורית. אם חברת התעופה לא הציעה לכם טיסה חלופית, באפשרותכם לאתר טיסה חלופית עבורכם באופן עצמאי, ולדרוש את ההפרש בין מחירה לבין המחיר ששילמתם עבור הכרטיס המקורי.

לינה בבית מלון: אחרי שהובהר משך השהות הנוספת, תרצו בוודאי לאתר מקום לינה. חוק שירותי תעופה קובע כי על חברת התעופה לאתר עבורכם מקום לינה. אם חברת התעופה אינה פועלת לאיתור מקום הלינה, באפשרותכם לאתר בעצמכם מקום לינה ולקבל החזר מלא בגין עלות הלינה. כדאי לדעת כי אין בחוק מחירון ללינה במקרים כאלו, ואם חברת התעופה לא מילאה את חובתה שלה לאתר עבורכם מקום לינה, באפשרותכם לאתר כל מקום לינה שתמצאו לנכון וחשוב לשמור קבלה על התשלום. קחו בחשבון שאם תבחרו ללון אצל חברים או משפחה, לא תוכלו לקבל את שווי הלינה כהחזר כספי, למרות שחסכתם כסף לחברת התעופה.

אוכל ושתיה: ואם כבר נכפתה עליכם שהות נוספת רחוק מהבית, דעו כי חברת התעופה צריכה לדאוג לכם גם למזון ושתיה. אם הודעת הביטול מגיעה כאשר הנוסעים כבר בשדה התעופה, יכולה חברת התעופה להעביר לידי הנוסעים שוברי מזון לשימוש בשדה התעופה, אולם הנוסעים זכאים גם להחזר כספי בגין רכישת מזון במסעדות בזמן השהיה הנוספת, עד לטיסה החלופית. גם בעניין זה אין מחירון למחיר או לכמות המזון הנצרך. ושוב – חשוב לשמור קבלות.

העברות לשדה התעופה: במקרים של ביטול טיסה על חברת התעופה לדאוג לכם להעברות משדה התעופה ואליו, אפילו אם קיבלתם את ההודעה על הביטול בעודכם בבית המלון וממילא הייתם נדרשים לנסיעה עצמאית לשדה התעופה. גם כאן, אם חברת התעופה לא דואגת להעברה לשדה, באפשרותכם לקבל החזר כספי בגין הנסיעות לשדה התעופה וממנו (אם הגעתם לשדה לפני קבלת הודעת הביטול). ושוב… לשמור קבלות.

שלושת הנושאים שנגענו בהם לעיל, לינה, מזון והעברות, כמו גם שירותי תקשורת (שכיום כנראה פחות רלוונטיים בימים של מקור אינטרנט חינמי ברוב העולם), מגיעים לכל מי שטיסתו בוטלה, ללא קשר לסיבת הביטול. זכויות אלו אינן באות במקום הפיצוי הסטטוטורי הקבוע בחוק ואינן תלויות בדבר, אז גם אם חברת התעופה לא עונה לטלפונים שלכם ברגעי המצוקה שלאחר קבלת ההודעה על ביטול הטיסה, שבו באיזו מסעדה טובה, סגרו מלון טוב ותעבירו את התלונות בנעימים.

הערה לפני סיום: החוק אינו מבדיל בין טיסה שאמורה היתה לצאת מישראל לחו"ל לבין טיסת חזור ולמעשה, אותן זכויות שפורטו לעיל רלוונטיות גם למקרים בהם בוטלה הטיסה מישראל.

ולסיום: לפי מידע שהתקבל במשרדנו בחודשים האחרונים, ישנן חברות תעופה שמפנות את נוסעיהן למלונות ספציפיים, ישנן חברות שמחזירות בדיעבד כספים בגין עלות הלינה בבתי המלון, ויש חברות שצריך לתבוע… בניסיון להקל על הנוסעים את קבלת ההחלטות ברגעים שלאחר קבלת ההודעה על ביטול הטיסה, אנו מנסים לערוך מעין מחירון לעלות לינה בבתי מלון בנסיבות אלו.

אם ביטלו לכם טיסה בזמן שהותכם בחו"ל וחברת התעופה הלינה אתכם במלון או החזירה לכם כספים בגין רכישת הלינה בבית המלון. שתפו אותנו – באיזו חברת תעופה מדובר, באיזו עיר הייתם, איזה מלון ומה היתה עלות הלינה שאושרה לכם כהחזר.
את המידע שיתגבש נפרסם לנוחות הציבור.

יצירת קשר

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה