car-gbd760c909_1280

תובענה ייצוגית נגד קאר איסט בע"מ יבואנית רכבי MG בגין הטעיה בפרסום תצרוכת הדלק של הרכב ההיברידי מדגם EHS PHEV

לאחרונה הגשנו תובענה ייצוגית כנגד יבואנית רכבי MG לישראל בגין הטעיה בנוגע להצגת תצרוכת הדלק של הדגם ההיברידי EHS PHEV. 
כן, ידוע לנו שמדובר בהצגת נתונים שנמדדו בתנאי מעבדה וכן, ידוע לנו שיש הבדלים בין תצרוכת הדלק בנסיעה על כביש לעומת הנתון שנמדד במעבדה. יותר מכך, אין היום חובה ספציפית שכתובה במפורש בחקיקה כלשהי שמכוחה מחוייב היבואן לציין את טווח התצרוכת בפועל.

אז למה הגשנו את התובענה? הגשנו את התובענה כי האפשרות לעבוד לפי החוק בלבד יכולה לעיתים לשמש עלה תאנה לביצוע הטעיה צרכנית. 
הנתון שפרסמה היבואנית לגבי תצרוכת הדלק של הדגם EHS PHEV הוא 1 ליטר לכל 55 ק"מ. מדובר, לכאורה, בתצרוכת מדהימה שמשנה את כללי המשחק לחלוטין. לשם השוואה, רכב עם תצרוכת דלק של 1 ליטר לכל 25 ק"מ ברכב עם מנוע בנזין, נחשב לחסכוני מאוד. 
יתכן שהיצרן ביצע את בדיקותיו לפי כל הכללים המנחים אותו בעת בדיקת תצרוכת הדלק במעבדה, שלהבנתנו כוללת לרבות נסיעה במהירות מדהימה של עד 46 קמ"ש על סוללה מלאה, והוא אכן הגיע לתוצאה שפרסם. אלא שפרסום הנתון לפיו הרכב צורך 1 ליטר של דלק לכל 55 ק"מ ושיווק הרכב כחסכוני, אינו יכול לעמוד כפרסום סביר וכזה שאינו מטעה, כאשר בפועל נמצא כי הרכב צורך 1 ליטר דלק לכל 15 ק"מ בממוצע! מדובר בפער של קרוב ל – 300% בין הנתונים וההתהדרות של היבואן בכך שדגם EHS PHEV הוא רכב חסכוני, אינה במקומה. 
סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן קובע כי אסור לעוסק לעשות כל מעשה שעלול להטעות צרכנים. סעיף זה חל במקביל להוראות חוק החוזים האוסרים הטעיה (בניהול המו"מ או בחוזה עצמו) ומרחיב אותם, שכן הוא כולל גם איסור התנהגותי ולא רק על תוצאה (האיסור לעשות מעשה שעלול להטעות לעומת הטעיה בפועל). למשל, בענייננו, יתכן שיש מומחי רכב שהבינו שהפרסום של תצרוכת דלק של 1 ל – 55 ק"מ אינו נכון ואולי אף אינו אפשרי. הם לא הוטעו מהפרסום, אך גם להם יש עילת תביעה מחוק הגנת הצרכן שאוסר, כאמור, גם לעשות מעשה העלול להטעות. 
מלבד זאת, ישנן גם עילות תביעה נוספות שאינן מאפשרות ליבואן להציג מצג שאינו קשור למציאות תוך הסתמכות על כך שהלקוחות יתרשמו ממנו והדבר יקל על מכירת הרכב. 
מתגובות שקיבלנו מאז פרסום התובענה עולה כי בנוסף למבקש ואדם נוסף שהעידו על התצרוכת ברכביהם (וראיות נוספות על בדיקות חיצוניות שנערכו לתצרוכת הדלק של רכב זה), צרכנים רבים נוספים שרכשו את הרכב בציפייה לבקר בתחנת הדלק לעיתים רחוקות בלבד, התבדו ומצאו את עצמם מתדלקים בתדירות שהיו רגילים אליה משימוש ברכבי בנזין. 
במסגרת הבקשה לאישור התובענה כייצוגית הוגדרה הקבוצה בשמה הוגשה התובענה כך: "כל מי שרכש מאת המשיבה רכב מסוג MG דגם EHS PHEV", והסעדים שהתבקשו כוללים התייחסות לתדלוקים המרובים בפועל לעומת הצהרות היבואן וכן פיצוי בגין ירידת ערך של הרכב, סוגיה זו לא באה לידי ביטוי במחירוני הרכב, שהחל להימכר בישראל רק בתחילת 2021.

אם יש לכם רכב היברידי, שתפו עימנו את היקף תצרוכת הדלק שלכם. 
אם תרצו לקבל עדכונים לגבי התפתחויות בתביעה, שילחו פרטים והודעה מתאימה.

יצירת קשר

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

גלילה למעלה