תביעות ייצוגית

איך מגישים תביעה ייצוגית?
איך מגישים תביעה ייצוגית? כללי – מהי תביעה ייצוגית / תובענה ייצוגית? תביעה ייצוגית היא הליך שבו אדם או גוף תובעים בשמם של אנשים אחרים מן הציבור, שתביעות כל אחד מהם דומות או זהות זו לזו, מבלי לקבל הסמכה מראש לפעול בשם אותם אנשים. מנגנון ההצטרפות הקבוע ב"חוק תובענות ייצוגיות" הינו מסוג opt-out, כלומר, כל

תביעה ייצוגית נגד כביש 6 צפון – דמי גביה מרובים
תביעה ייצוגית נגד כביש 6 צפון – דמי גביה מרובים מאז פתיחתו של כביש 6 צפון (מיקנעם עד סומך) בסוף 2018, טעו נהגים רבים לחשוב שבאפשרותם להמשיך בנסיעתם בכביש 6, כאשר התשלום בגין הנסיעה במקטע הצפוני הוסדר על ידם במסגרת התקשרותם עם חברת דרך ארץ הייווייז, והמנוי וידאו או פסקל שיש להם כבר שנים. מידי

זהירות! חידוש ביטוח דירה באופן אוטומטי
בעת לקיחת משכנתא, נדרש הלווה לערוך ביטוחי חיים ודירה, אשר ישועבדו לטובת הבנק המלווה. חברות הביטוח משוכנעות או מנסות לשכנע שכל רצונותיהן מוכוונים לטובת הלקוח, ובשם טובתו הן מחדשות את פוליסות ביטוח הדירה באופן אוטומטי, על מנת שחלילה לא ימצא הלווה ללא ביטוח דירה אם ישכח לחדש את הפוליסה. מחד, הדבר בהחלט יכול להיות מבורך.

מניעת הצמדה למדד שלילי – האותיות הקטנות בהסכם התקשרות
מחקרים שנעשו בעולם הוכיחו כי עודף מידע אינו מועיל לצרכן. חלק מהספקים מנצלים זאת בעת הגשת הסכם התקשרות בשלב בו הלקוח כבר הסכים לבצע את הרכישה, ובכך הם מנצלים שתי הטיות קוגנטיביות שפועלות עלינו בעת קבלת ההחלטה: האחת קשורה לרצון שלנו לממש את ההחלטה להתקשר בעסקה והשניה היא ההסתמכות על בעל המקצוע – הספק, שיפעל בהגינות.

הסכמה לקבלת הודעות ספאם (פרסומת) כתנאי לקבלת שירות
רובנו יודעים כיום כי על מנת לשלוח מסרונים לנייד או לאימייל נדרשת הסכמת הנמען ועמידה במספר תנאים, בין היתר, כאלו שיאפשרו הסרה קלה. גם החברות המפרסמות יודעות זאת והן מודעות לקושי לקבל את הסכמת הלקוח לקבלת הודעות פרסום. מה יעשו? יתחכמו לו. ממספר פניות שקיבלנו עולה כי מספר חברות מצאו לנכון לחייב את הלקוח להסכים

תביעה ייצוגית נגד דואר ישראל בעניין שירות פריסת חשבונות שוטפים לתשלומים
הוגשה תובענה ייצוגית כנגד דואר ישראל בענין שירות פריסת חשבונות שוטפים לתשלומים. אנשים רבים משלמים חשבונות שוטפים בסניפי הדואר. יש בוודאי מי שיחשוב שמדובר בצורת התנהלות ישנה ומכבידה אולם המציאות (והיקף התשלומים המבוצעים – 600 מיליון ₪ בשנה) מלמדת שיש לה עדיין ביקוש. למעשה, הדואר מאפיין את המשתמשים בשימוש זה כחלק מאוכלוסיות מוחלשות, שאינם מחזיקים

